tokigafamiljen

ja då var det väl slut

På sommaren alltså....bara regn & rusk
Inget skojsigt alls,visst var det fint i början men sedan gick det utför!! ;)

Ludde sover....Rasmus har lite svårt att somna mycket funderingar ,så han "läser" en bok,Patrik sover....& jag ...ja jag e uppe iallafall!

Denna sommaren kan vi sumera kort.INGET har hänt Vi har inte gjort något,Patrik har inte haft ledigt en enda dag.Den dagen han var ledig ringde det i ett så den räknar jag ej... ;););)!!
Är så trist när alla frågar vad vi gjort i sommar.Blir lika ledsen varje gång,För inte är det väl en tävling om vem som gjort mest?
Så nu svarar jag en gång för alla INGET bara varit hemma.Har inte besökt 17 lekland eller femtioelva badland eller så inte ens åkt till Helsingör.
Vi har myst hemma grillat ,haft mys med ungarna.Det som betyder mest. =)
Vi har byggt slalomstaketet....som jag tycker blev himla fint.Vi har ju aldrig byggt innan.

Men måste man göra sjuttiotvå saker varje sommar?
Visst har jag haft dåligt samvete för barnen.Men vi har inte haft varken tid eller råd.

Men nästa sommar då KANSKE.....!!

Nu e det höst med stort H.

Jag har sista 2 veckorna inte mått så himla bra.har tagit åt mig när mindre genomtänkta personer har haft otrevliga åsikter.Har gråtit floder,det erkänner jag.......men DU, du vann inte för jag ställde mig upp!
Att en del mår så bra av att såra andra ....
-skäms på dig rent ut sagt.Att såra andra är fult.Jag lär mina barn att alla har lika värde.Vi tycker kanske inte alltid likadant men vi är lika mycket värde ändå.JAG är så trött på att behöva bevisa saker.....så nu skiter jag i det.
JAG E JAG !

Läste en sann sak som min "bonustös " skrev på facebook,som stämmer in så man blir "mörkrädd"

‎"Pratar du bakom min rygg, betyder det att jag ligger före dig...
Kommenterar du mitt liv, betyder det att mitt liv är mer spännande än ditt...
Har du tid för att leta efter mina misstag, innebär det att du är avundsjuk...
Fortsätt med det... så lever jag livet under tiden!;)"

wow stämmer ju så himla bra så jag tänker inte bry mig tyck & tänk .Du måste vara himla olycklig.Men jag ÄR lycklig har en underbar man ,6 himla busiga men underbara barn som ger mig gråa hår.Men jag älskar dom.Och vad JAG gör ska du inte bry dig om.
och du kan inte trycka ner mig mer......för jag har rest mig upp .Jag e inte långsint eller så men en vacker dag ger jag igen,när du minst anar det.För man sparkar inte på dom som redan ligger.
Nog om detta trista.

Imorgon ska vi följa med Patrik på jobb.Barnen tycker det e skoj att vara med pappa =)
Det kommer bli ett äventyr.....(som jag & Rasmus säger)

sedan så konmer väl helgen att vikas åt häckklippning om vädret tillåter och en himla massa trädgårdsarbete......

ha en underbar helg alla för det ska vi ha


P.s tack Maja & Tobbe för dom fina elefanterna....kaninerna var inget jobbigt att mata!!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: