tokigafamiljen

Det blev en Ludvig

Onsdagen den 19 maj hade jag tid för igångsättning kl 08.00.Men trots promenader i trappor och i korridorerna.Så ville det sig inte riktigt.Det kom värkar som var ganska jobbiga med 2 minuters mellanrum......men inget hände!

Kl 21 så tog jag mig ett VARMT bad för att slappna av.Pinvärkarna klingade av lite och nu började dom riktiga värkarna på allvar.Kl 23.30 började det sätta igång.Sedan hände allt snabbt som sjutton dom sista 5 cm öppnades på bara några minuter ,vattnet gick 00.36.Krystvärken kom och när jag tog i så kom även Ludvig på en värk.Nästa värk som kom så halkade moderkakan ut.
Födelsetiden blev 00.45 20 maj 2010

Personalen tyckte det gick snabbt.Men jag tyckte det var skönt att han änteligen kom ut.
Vår lille son.JA för liten var han minsann vikt 3030 längd 45 cm.Ett så litet barn har jag aldrig fått innan.Han ville sedan ligga vid bröstet resten av natten.Eftervärkarna som kom kändes ganska mycket vilket var bra.Jag förlorade inte så mycket blod så mitt hb sjönk bara till 87.
Och kl 06.45 fick vi gå hem till en väntande storebror som tyckte det var lite konstigt med Labisen!



På eftermiddagen kom farfar,faster Pia samt kusinerna på besök.
Ludvig fortsatte att vara pigg och vaken samt att vilja ha bröstet hela tiden.
 På fredagen var det dax för barnläkarbesöket,hans ögon var väldigt kladdiga men annars var allt ok.
Lördagen så var det dax för PUK-testet samt ny vikt.Han hade gått ner till 2850 vilket var precis normalt.

Rasmus tycker det är roligt med lillebror.Ludvig vill väldigt gärna äta väldigt ofta,helst hela tiden om det går.Inatt så sov han ganska bra 2 timmar i ett svep......

Nu kommer det lite bilder lite huller om buller.....




Världens godaste fika får man efter förlossningen















Ett litet urval av bilder....ska lägga upp fler senare.För nu börjar det bli dax för lite mat



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pernilla Sellergren
skriven :

Stort GRATTIS till lillkillen! Nu är du alltså "värre" än mig! Kram