tokigafamiljen

Önskar man kunde klona sig

Eller  dela sig i två delar.
Kände inatt att jag räckte inte till riktigt.Rasmus vaknade igårkväll vid 23-tiden av att han hade drömt.Han fick komma in och sova i vår säng.Men när jag sa att han skulle sova på pappas sida blev han super ledsen.Han ville ligga på "sin" vanliga plats halvägs upp på min kudde.Men där låg ju redan Ludvig som kvällen till ära hade magknip!
Jag provade att jag skulle ligga i mitten men det funkade inte alls.Varje gång jag brydde mig minsta lilla om Ludvig så började Rasmus att gråta.
Och pojkarna har turats om att sova inatt.Fram emot 04.30 somnade Ludvig änteligen!
och kl 6 vaknade Rasmus och ville ha mat......

Så jag hade behövt vara två personer inatt.Kände mig som en mindre bra mamma.Försökte förklara för Rasmus att jag var tvungen att ha lillebror på axlen när det knep i hans mage.Men Rasmus ville oxå vara på axlen.Och hade oxå ont i magen sa han.

Ludvig är fortfarande lite ledsen nu på morgonen.Och vill bara vara i famnen.Rasmus försöker att trösta honom.Fick nyss höra en ny version av "imse vimse spindel".Men det hjälpte tyvärr inte mot magknip.

Idag så ösregnar det igen!
Så vi får hitta på någon inomhus aktivitet......jag har sova överst på min önskelista.Rasmus vill att vi ska måla så det lutar väl åt det.

Och imorgon ska vi till bvc igen.Ska bli skoj att se hur mycket han har växt denna gången.Och man kan ju hoppas på fint väder så att man kan vara ute lite.Rasmus älskar ju att vara ute och leka.
Får väl ta en kik på www.dmi.dk och se hur vädret ska bli :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: