tokigafamiljen

Blodsrött

Nu har vi kört igång renoveringen av allrummet på allvar.Vill ha det klart tills vi ska ha dop och 80-års kalas i september.

Patrik hade en ide om att måla "fönsterhålen" RÖDA.Lite kontrast till allt vitt.
Jag var lite tveksam först ,men jag gillar iden med att inte ha allt vitt.Fast jag var mer inne på en fondvägg i terracotta.Men jag föll ändå för Patriks ide.
Så nu har vi slipat och spacklat och hållt på några dagar.Och igårkväll var det dax för den röda färgen......och det blev urläckert.
Väldigt rött!!

Kommer nog att bli fint med det mörka golvet vi ska ha.
Sedan så skulle jag vilja måla furutrappan svart med vita trappsteg och svart trappmatta.
Men det får bli ett senare projekt.

Ikväll så ska det sista lagret rött målas sedan är det bara väggarna kvar och så golvet !
Kanske hinner vi lägga det i helgen (om inte Patrik ska jobba).

Imorgon så ska Rasmus på 3-års kontroll på bvc och Ludde ska på 3-månaders kontroll med spruta .
Hoppas på fint väder så att man kan promenera till Höganäs.Är så smidigt nu när vi har en syskonvagn,skulle Rasmus bli trött så kan han åka.
Och på måndag ska vi till sjukgymnasten igen med Ludde .

Dax att göra lite nytta

ha en bra dag

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: