tokigafamiljen

Nu är det höst

Ja idag när jag & Rasmus vaknade på en varsin soffa, så var det höstrusk ute .
Blåser så man tror att fönsterna ska gå sönder



Jag hade hoppats på att sommaren skulle stanna kvar lite till.Men även jag måste nog inse att hösten är här!

Patrik har åkt till Vislanda för att jobba och kommer hem först imorgon.Så jag och Rasmus är ensamma hemma.Har tackat nej till jobb ,för jag har jobbat nonstop nu hur länge som helst.Har jobbat SJU helger i rad bla...ska även jobba lördagkväll denna helgen,vad jag vet ännu.Kan ju bli mer ;) .Men nästa helg ska jag vara LEDIG.
Så idag så bara myser vi!
Det händer så mycket med Rasmus nu.Och det känns som man missar en del.Kommer nya ord hela tiden.
Vi var på föräldrarmöte på dagis i tisdags.Och då fick vi veta att barnen lär sig en enklare variant av teckenspråk.Dom har en pojk på dagis som är lite sen i språket pga han har downs syndrom.
Så veckans tecken är katt.
Även jag tycker det är intressant.Och som en av föräldrarna sa att det är en bonus för våra barn.Dom blir tvåspråkiga.Och så lär dom sig att alla inte ser lika ut.Att en del behöver lite mer hjälp.Vilket även jag ser som en superbonus.
Patrik blev papparepresentant i föräldrarrådet,vilket jag nästan tvingade honom till ;)
Men tillsammans med den andra pappan tror jag han reder ut det!

NU ska jag snart väcka min lille pojk som sover middag


kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: