tokigafamiljen

Tisdag...hela dagen

Inatt så vaknade jag runt midnatt av att det haglade något så fruktansvärt.Trodde takfönstret skulle gå sönder.Rasmus vaknade oxå av oljudet.Så rädd han var.
Men allt blev bra när han fick sova jämte oss.

Rasmus har varit på dagis idag några timmar.Lärt sig lite nya teckenord,han är så jätteduktig.
Nu kan han katt,ko,gris,dagis och det nya ordet denna veckan är groda.
Det var riktigt kallt idag så jag har letat fram varmare kläder,vantar och lite tjockare mössa.VI klippte Rasmus i söndags så nu är det tjock mössa som gäller så han inte fryser.

Just nu så håller vi på att laga lite middag så det är klart när Patrik kommer hem.Jag är lite sugen på att ta en "laga mat dag"
Fixa ärsoppa,kålpudding,försöka mig på kåldolmar.Baka bullar och fylla frysen inför vintern.
Egen rotmos skulle jag oxå vilja försöka mig på.Tycker det är ganska gott.Fast jag tror jag är den ende i familjen som äter det.Ja Rasmus äter ju allt så då är vi två!


Tack Pia,så fin sidan blev.Lite höstlig


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: