tokigafamiljen

Det blir aldrig som man tror.....

Igår packade vi in oss i bilen maken jag och lilleman.Hade med oss ett halvt ton saker som man har när man ska iväg med småbarn.Trots att vi bara skulle vara borta en natt!!!!
Körde iväg stannade till på IKEA i Kållered för att sträcka på benen och äta lite lunch som var god.
Fortsatte på vår väg upp till Västerås och lagom när vi kom till Skara så ringde makens mobil och meddelade att kursen är inställd...vi hade då bara kört 32 mil!!!!
Det var bara att vända om och köra tillbaka till skåneland igen.Fast denna gången tog vi vägen via Jönköping hem. Lilleman som varit förkyld började att pipa i sin andning lät som värsta 90-åringen...,...så det blev raka vägen till barnakuten i Helsingborg och sitta där i 2½ timme.Inhalera kräka slem kolla lite vikt och så kom dommen .....antagligen så har han infektionsutlöst astma.
Han är ju bara 3 månader inte ska man få sånt skräp när man är så liten.Och jag hoppas att läkaren hade fel att det bara var en engångsförteelse (eller hur det stavas).....
Vi var hemma 01.57 så idag är det två trötta bleka föräldrar som ska få denna torsdagen att gå.Maken började jobba kl 07.00 Tyckte synd om honom......fast mest synd är det om lilleman som om en liten stund ska inhalera.Och det är inget skoj tycker han.Han får riktig panik
Jag borde vara van två av dom stora killarna har haft samma sak.Och där har det växt bort på båda två..
Så nu ska jag vara den elaka mamman och avbryta hans morgonsamtal med kökslampan.Fast jag vet att det hjälper att inhalera så skär det i hjärtat när han blir så ledsen

kramen
"honing är livet....."                               image30
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: