tokigafamiljen

Jobbig helg

Ludde har varit dålig hela helgen.Hans förkylning har blivit värre.Han har en massa slem som är jobbigt att hosta upp.

I lördagskväll/natt vid 23.30 så tyckte jag att han var andningspåverkad.Ringde 1177 och fick veta att jag skulle ringa 112 och åka in med han.sagt och gjort.Men där fick jag prata med en sjuksköterska som sa att dels hade hon ingen ledig ambulans i mitt område dels var han ju inte blå.Så om jag ville uppsöka sjukhus fick vi ta oss dit själva.
Ja tjena......ska man gå till sjukhuset då eller......en taxi hade kostat flera hundra kr.Och vårt flygplan är på service ;)
Men vi ångade honom, tog Rasmus inhalationsmedecin och sedan så var Patrik uppe med han hela natten.Och det löste sig.Visst låter han som en gammal farbror stundvis och igårkväll mellan 23,45 och 01 hade han det jobbigt men efter det sov han gott.Fram till 05.
Man är ju rädd att det är ett rs-virus han har fått.För han har ju haft lite feber från och till.Talade med bvc idag och dom sa att har han inte blivit bättre till onsdag är det barnakuten som gäller om han inte blir sämre.
Han är ju stundvis sitt vanligt goa jag inte lika glad i mat dock,men han får i sig tillräckligt med vätska.

Just nu sover han på golvet på en stor kudde.

Rasmus håller på att göra sig iordning han ska gå ut & leta efter lejon i trädgården.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: