tokigafamiljen

En ängel flög förbi

Mot himmelen så fri,men han lämnade sitt leede här hos oss.....Hoppas han sitter på ett moln bland dom andra änglarna och tittar ner på oss


Ja den lille pojk jag tidigare nämnt i min blogg Tim
Han flög med änglarna igårkväll......som sagt även om jag inte kände honom eller han hans familj så berörde det mig så fruktansvärt.Önskar att man kunde ha gjort något.
Stöttat dom på något sätt.
Alla som inte har läst hans blogg bör göra det...den berör.
Den finns bland mina länkar under  TImpa....klicka sedan till dagbok

För tänk om något sådant hade hänt mina barn.Eller min brors barn eller Rasmus kusiner......hu en hemsk tanke.
Barn borde inte drabbas av cancer


Men tillbaka till denna tokiga skånefamilj så har vi varit vakna hur länge som helst nu.
Rasmus började gråta igårkväll kl 22.30 ungefär och det höll han på med hela natten.Kvittade vad vi gjorde eller ipren suppar.Inget hjälpte!

Så klockan 06 imorse så väckte vi upp Linnèa som kom till oss igårkväll.Klädde på oss och åkte in till barnakuten.Där vi tillbringade större delen av förmiddagen.

Hög feber...det visste vi redan och den ville inte ge med sig ,inget bra!!!
Ont i höger öra.......misstänkte vi.
Och fick det bekräftat.

Så hem med kåvepenin i en himla många dagar.Stackars barn det smakar som ...örkkkk!!!!!
Jag kör idag dubbeldos av alvedon & ipren för att han ska vara smärtfri och febern ska ge sig.
Men den kommer tillbaka som en klocka var 3:e timme......och nu klockan 19 har jag gett MAXDOS av både ipren och alvedon/panodil.......får ju bara ge ipren x 3 .
Så vad gör vi nu mer än att hoppas på något underverk att febern inte kommer tillbaka runt kl 22-23...för då har jag inget mer att ge.
Känner mig så maktlös.....visseligen så är vårt problem inget i gemförelse med vad Tims föräldrar måste känna sig

Jag skulle ha jobbat kväll idag.Men vi sov  ju inget inatt och med en feber som inte ger sig så wabbade jag.
Ska jobba imorgonbitti kl 06.45.Det känns inget bra,vill inte lämna över allt ansvar på Patrik.
Visseligen så vill Rasmus bara ha sin pappa just nu.(konstigt)

Så jag hoppas och ber för en lugn feberfri natt.

kram


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: