tokigafamiljen

Lite åsikter!!

I går så tittade vi på familjen annorlunda.Nästan så att vi oxå platsar där!
Men jag reagerar väldigt starkt på att när familjerna är någonstans så far barnen vind för våg lite huller om buller.Nästan river butiker!
Värsta jag vet.

Jag försöker att mina barn ska uppföra sig.Sedan att det inte funkar överallt(förlåt peter & frida)
Men jag kan tänka tillbaka till när Patrik & jag lämnade bort våra barn för att ha en romantisk kväll.
Vi hade presentkort att utnyttja på fin restaurang i malmö.
men hela middagen blev totalt förstörd av ett antal barnfamiljer som oxå hade samma tanke ,men dom satte sina barn vid ett bord,precis vid oss.och sig själva en bit bort!
Tyckte synd om servetrisen.

Jag njöt inte av maten ett dugg,ville bara där i från kunde lika gärna gått till McDonalds.
var livrädd att barnen skulle välta vår foundygryta.För dom sprang runt vårt bord hela tiden.
Hade MINA barn gjort så på en restaurang hade jag skämts,men framför allt så hade jag gått där ifrån.Aldrig att jag skulle tolerera att dom gjorde så.
Självklart ska man ta med sig barnen ut.Dom ska få lära sig att man uppför sig.Och visa hänsyn,superviktigt.

Jag & min lillebror har alltid fått följa med.Men vi har oxå fått lära oss att man ska uppföra sig.

Och min "lille" Alexander lärde sig tidigt.Han var ca 3 år när vi var på kina restaurang.När han hade ätit färdigt sin barnportion.Så var han snabb som en vessla,gled ner från sin stol.Tog sin tallrik,han var så liten att han gick under skjutdörrarna till köket.Han gick in i köket gav kocken sin tallrik & tackade för maten!!
Det tyckte personalen vcar gulligt så han & syskonen fick glass :)
Då är man stolt som mamma!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: