tokigafamiljen

Klagomuren

I tisdags var vi hos barnmorskan.Både Patrik & Rasmus var med.
Jag har haft en HEL del sammandragningar.Som gjort ont och det trycker på neråt ganska så bra.
BM sa till både mig & Patrik att nu var det ryggläge som gällde för annars kommer bebisen.
Och det hade varit bra om den hade vart i magen iallfall en vecka till.
Men annars så var allt bra.Bebisens hjärtljud låg på 140 mitt blodtryck 115/60 Och den ligger med huvudet neråt som den ska.

Men hur tråkigt är det inte att vila????????
ASTRIST,kan jag tala om.Jag har inte gjort som hon har sagt fullt ut.Det har inte funkat,dels så har Rasmus för femhundrasjuttiofjärde gången fått ögoninflammation IGEN och snoret har varit illgrönt.Och man kan inte ligga på soffan och vila när man har en liten busunge som gärna hittar på bus så fort han får en chans.
Jag har försökt att vila lite när han har sovit middag.
Men framåt kvällen så kör sammandragningarna/förvärkarna/värkarna igång.Då talar magen om att jag minsann har hållt igång.
Rasmus han brukar vara brevid mig och flåsa precis som jag!!
Och den lille krabaten har fått ett nytt nöje i magen......möblera om bland mina inre organ!
Speciellt på nätterna,så jag brukar försöka sova en liten stund på madrassen sedan får jag gå ner och vandra lite.Soffan och jag är kompisar framåt morgonkvisten.
Men jag känner mig inte trött.Börjar bara vara trött på att vara vig som ett kylskåp.

Och namnet på krabaten har vi enats om.Hade lite olika viljor,men det blir nog jättebra tror jag.Fast Rasmus säger att den heter LABIS.

Nu ska jag ta mig en kopp hallonbladste (jag som hatar te) som ska stärka kroppen och livmodern inför förlossningen

Ha en underbar helg alla och vem vet "Labis" kommer kanske snart ;)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: