tokigafamiljen

stackars mig

Jag tycker synd om mig själv....ja ingen annan gör ju det ;)

Jag är genomförkyld,har ont i hela mig.Till och med i håret.Att borsta sig är inte ens en tanke just nu.
Tur att man inte bryr sig så himla mycket på hur man ser ut.....alla människor ser ut mer eller mindre.
Kritvita läppar & allmänt blek,yr i huvudet...betyder att jag borde nog besöka ett hospital för att få lite blod.
MEN tar dom mitt hb och talar om hur lågt det är så blir jag sjuk.Likadant jag vill inte veta om jag har feber hur hög den är ,för får jag veta hur hög den är blir jag liggande som en död sill.Mentalt kan man intala sig att allt är bra.

Jag tar 2 alvedon konstaterar att jag fryser....

Rasmus som vaknade lite efter kl 04 mår bättre så vi ska försöka någon timme på dagis imorgon så han itne kommer bort från  deras rutiner.Dom tyckte han kunde komma och äta middag iallafall......för jag hoppas ju att jag kan jobba på torsdag!
Det är ju inte så himla svårt.....jag vill jobba,har inte tid med någon tramsig influensa.

Jag är inte så himla sugen på mat men tänk om någon hade komit hem med lite varm soppa......varma koppen går bra.Jobbar man i sjukvården så vet man hur viktigt det är att få i sig lite iallafall.Även om det smakar som sjutton!!!
Eller just nu så smakar mat ingenting,kan lika gärna äta kattmat!!!
Men man behöver näring för att orka och så behöver man vätska.......jag har ju tyvärr en tendens att bli uttorkad,men min kropp är ju lite skum.Vi är inte alltid överens om hur vi mår.
Har en tid till min läkare imorgon...men jag VILL inte och har inte tid att bli inlagd.Vem ska ta hand om Rasmus?
Så det får bli en annan gång!
Nu ska jag ta lite alvedon.....lite koksaltlösning i näsan för att kunna andas....sedan ska jag tala om för Rasmus att vi ska vila en liten stund....Tror ni han håller med mig????

Han står just nu vid trappan och ropar på PAPPA!!!!

 Jag önskar inte min värsta fieende detta hemska.....så krya på er alla



kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: