tokigafamiljen

1 december

Bara 24 dagar kvar till julafton!
Årets absolut stressigaste månad,alla kategorier.
Tänk vi stressar som galningar och lagar mat för ett halvt kompani för EN enda dag.......ganska galet om man tänker efter.
Men visst är det supermysigt med julen.Och framför allt det är barnens högtid,tycker jag.
Fast jag har kommit överens med mina barn att vi ska skära ner på julklapparna.För det är hysteri och väldigt dyrt.
Men köttbullar ska stekas....skinka ska kokas.....grönkålen ska göras.Så det finns ju att göra.Man är inte direkt sysslolös i december.
Sedan har vi ju ett kalas till....har precis avklarat Eric,Linnèa & Oscar.Så nu är det bara lille Rasmus kvar.Där är det ju väldigt enkelt då han bara leker med bilar.Speciellt en röd bil som heter RORRI.Det är verkligen wow kolla!!!

Igår fyllde Oscar 18,jag tycker inte det var länge sedan jag kom hem från bb med honom!
Den lille knatten som låg i skena och nu är han stor som jag vet inte vad!

Innan Rasmus födelsedag så ska Patrik iväg till Bryssel några dagar och jobba.Och på lördag ska vi vaccinera Rasmus mot svininfluensan.ÄNTELIGEN,har varit livrädd att han ska få den.Han höll på att hosta förra veckan och hade en hel del slem.Men tack och lov blev det inte värre.
För det är ju barnen som klarar den sämst.Så det ska bli skönt att få han vaccinerad.Resten av familjen har fått den utom Oscar ,men han fick ju influensan istället.

Rasmus är på dagis en liten stund så jag tänkte passa på att röja på ovanvåningen.Är han hemma ska han bara hjälpa till.Vilket inte går så bra alltid.

Ha en mysig dag alla

kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: