tokigafamiljen

SNÖ!!!!!!

                          image16

Detta är inte sant!!!
Igårkväll när vi kom hem från svärföräldrarna så snöade det......och det ligger kvar!!
Jag har inte beställt det ,vill inte ha det....
Så vem har beställt detta?? Kan den personen avboka det omedelbart?
Jag vill ju ha vår med kvittrande fåglar, blommor som knoppas i trädgården, kliande ögon av björkpollen.....;-)
Inte sjutton vill jag ha snö! Har det inte kommit innan i vinter så behöver den inte komma nu heller tycker jag ,vänligt men bestämt

Jag hade ju denna morgon tänkt att sitta med mitt morgonkaffe och njuta av en vårmorgon, inte ett vintervitt landskap.....Rasmus håller nog med mig han sitter i sin babysitter och jollrar.Eller så försöker han tala om för sin mamma att han vill bli vänd så han kan tala med taklampan.Han brukar ha ett ensidigt samtal med taklampan i köket varje morgon.Han skrattar och jollrar även om lampan är ganska tyst så verkar det som han har skoj!

När man har barn så blir man glad och varm i hjärtat av många saker barnen hittar på och säger......och med en fyraåring i huset som liknar dagens eko ibland så får man tänka på vad man säger.Ibland så hör man sina egna ord ur hennes mun.
Hon har väldigt bestämda åsikter om en del saker.Igår hade vi en diskution om tomten.Han har älgar som han flyger med säger hon.Medan vi försöker tala om att det är renar,hon tror inte ett dugg på oss.Det är älgar punkt slut!!

Dax att fylla på kaffekoppen och hoppas våren kommer snart

Ha en bra dag och tänk på att inget är omöjligt,det omöjliga tar bara lite längre tid ;-)

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: