tokigafamiljen

Måndag

Rasmus har idag varit på bvc för BOEL-test samt lite viktkoll.
Testet gick jättebra han reagerade som han skulle,tittade efter det han skulle...
Och upp i vikt hade han gått perfekt.Vår stora kille väger nu 9170 gram och är 71 cm lång


Så här glad är han när han får komma hem och riva ut ALLA leksakerna på golvet!
Det är ju bara så kul.

Igår så blev det inegn slappedag vi gick ut i trädgården istället,
Röjde lite i rabatterna ,tog väck ogräs mellan plattorna...började tömma poolen.
Sedan så gav vi oss i kast med kojan.
Vi har en pilkoja i trädgården som blivit lite vildvuxen.....men nu har vi klippt ner den lite och
spännt spännband runt så den ska växa som vi vill.
Linnèa älskar denna kojan.Kan tänka mig att nästa år blir den roligare att leka i

ska köpa hushållstråd istället och linda runt lite så man kan typ fläta grenarna lite eller något.
Jag har aldrig byggt en  pilkoja innan.....så man gör säkert massor med fel.


Det ser kanske inte ut så mycket för världen men det blir säkert bra när den hörnan av trädgården blir klar....är lite pyssel kvar där.

Ska skriva veckans meny och sätta på kylen så familjen vet vad som blir till middag .Och så sparar man en slant tror jag iallafall om man planerar lite och inte impulsköper en massa för det blir alltid lite annat oxå när man ska gå iväg och handla....
Jag har snart slut på ideer vad man kan ha till middag....kom gärna med förslag
Frågar man barnen så är det så att pannkakor & köttbullar & makaroner tror dom att man kan leva på.
Här är veckan meny

måndag: kassler & ris
tisdag: pannbiff & potatis
onsdag: falukorv & makaroner
torsdag: kyckling & pommes
fredag: taccos
lördag ; grillat/kräftor
söndag: pyttipanna & ägg

Nu kryper busungen ut i hallen.....han har upptäckt trappan!!!!

Kramen

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Vi åt kycklingklubbor, ris och currysås idag, jättegott och lätt att göra tacka blåband för färdiga såser... Jag har en "matbank" på min blogg kolla där så får du kanske lite fler tips.